۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹

عراقچی:

تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است

تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش عمان در تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، اظهار کرد: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا را به‌دلیل شرایط منطقه متوقف کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جریان سفر به عمان با اشاره به اینکه این کشور در حل مشکلات منطقه کمک بزرگی بوده است، گفت: عمان در موضوع ایران و آمریکا همواره سعی کرد تا نقش مثبتی در انتقال پیام‌ها یا ایجاد زمینه برای مذاکرات ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به ایفای نقش عمان در این زمینه در سال‌های اخیر، اظهار کرد: این موضوع قبلاً هم اتفاق افتاده است؛ در دولت گذشته هم این وضعیت وجود داشت و روندی به نام روند مسقط شناخته شده است.

به گفته عراقچی، براساس این روند، تماس‌های غیرمستقیمی میان ایران و آمریکا از طریق عمان انجام می‌شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: این روند اکنون متوقف شده است، زیرا شرایط منطقه خاص است و زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها وجود ندارد؛ زمانی که بحران‌های جاری را پشت سر گذاشتیم، در این باره تصمیم می‌گیریم که آیا مجدداً وارد این روند شویم یا خیر و چگونه این کار را انجام دهیم.

عراقچی با بیان اینکه در سفر جاری وی به عمان تماسی در چارچوب یادشده وجود نداشته است، گفت: من در همه مشورت‌ها و رایزنی‌هایی که در جریان سفر به دیگر کشورهای منطقه داشتم، پیام‌هایی را به برخی از کشورها ارسال کردم و مواضع جمهوری اسلامی ایران را با قوت بیان کردم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: من خواسته‌ام مواضع جمهوری اسلامی ایران به همه طرف‌ها برسد؛ آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه باید بدانند که موضع ایران چیست؛ موضع ما کاملاً روشن است و بارها تکرار کرده‌ایم؛ ما خواهان جنگ و درگیری نیستیم، اگرچه برای آن آمادگی کامل داریم؛ فکر می‌کنیم که دیپلماسی باید کار کند و جلوی یک بحران را بگیرد.

کد خبر 6257021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha